Priser och betalning

Längst upp till höger på sidan väljer du om priserna ska visas inkl. moms eller exkl. moms.
När ordern är registrerad i kassan och du har valt betalsätt samt fraktsätt kan man se det totala priset för köpet.
Priserna anges i svenska kronor.

Klarna Checkout. Faktura, delbetalning, konto eller bank. Läs Klarnas villkor här.

Delbetalning WasaKredit. Dela upp din betalning hos oss i samarbete med Wasa Kredit. Gäller företag. 

Så funkar leasing:
Leasing erbjuds företag på köp från 2 400 kr till 2 000 000 kr.
Beställningen slutförs med BankID av bolagets firmatecknare i kassan. Är det fler firmatecknare som ska signera så fyller du i deras epost för att skicka en signeringslänk.
Wasa Kredit äger utrustningen under leasingperioden, ert företag har nyttjanderätt. Månadskostnaden är fullt avdragsgill och ni behöver inte göra avskrivningar på utrustningen. Efter periodens slut övergår ägandet till ert företag för det förutbestämda restvärdet.


Faktura för företag. Vi skickar en faktura till den fakturaadress ni angett. Kreditprövning genomförs innan ordern godkänns. Gäller enbart företag.


Frakt

Fraktkostnad tillkommer på alla ordrar.
100:- för gods upp till 5 kg
200:- för gods mellan 5 kg - 20 kg
400:- för gods från 20 kg och uppåt

Vi anlitar vanligtvis DHL för våra leveranser.

Frakt - Utkörning. Godset levereras direkt till din angivna address. Är du privatperson och det gäller en sändning med lägre vikt kommer det skickas till din närmsta servicepoint. Lev. tid: 1-5 dagar. Obs. vid mindre volym kan det även skickas med Postnord i ett vadderat kuvert.

Servicepoint. Du hämtar paketet på ditt närmsta serviceställe. Frakttid 1-3 dagar. Obs. vid mindre volym kan det även skickas med Postnord i ett vadderat kuvert.

Hämtning på vårt lager. Du kan också välja att hämta dina beställda varor direkt på vårt lager i Kvänum.

OBS! I vissa fall kan leveranstiden vara längre än angivet, då de specifika varorna tillfälligt kan vara slut på vårt lager.
Kontakta oss gärna innan ditt köp för att vara säker på att den produkt du vill ha finns för omgående leverans.

Vill du istället hämta ditt gods på din närmsta terminal eller få leveransbesked/avisering innan utkörning? Kontakta då oss på telefon eller mejl så ordnar vi det.

 

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Du står själv för returfrakten men du kan självklart också lämna in den på vårt lager i Kvänum. Kontakta oss angående returhandlingar.


Garantier och service

Vi hänvisar er till att titta på respektive produkts bestämmelser vad gäller garantier och service.


Ej uthämtade paket

Har du valt servicepoint som fraktsätt finns dina varor kvar på utlämningsstället under ca två veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift.


Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. Kontakta oss angående returhandlingar.


Integritetspolicy

Kvänums Järn & Maskin AB respekterar din integritet och skyddar dina personuppgifter som vi behandlar enligt GDPR (EU: s allmänna databeskrivningsförordningen 2016/679, som träder i kraft den 25 maj 2018). Alla personuppgifter behandlas i enlighet med gällande dataskyddslagar.
Läs mer här om hur vi behandlar dina personuppgifter.